Katariina Saelan Metsä Groupin viestintäjohtajaksi

Metsä Group Lehdistötiedote 27.3.2023

Katariina Saelan on nimitetty Metsä Groupin viestintäjohtajaksi 1.5.2023 alkaen. Hän on työskennellyt Metsä Groupissa eri tehtävissä vuodesta 1997 alkaen. Uuteen rooliinsa hän siirtyy Metsä Groupin viestinnän Yrityskuva- ja markkinointitiimin johtajan tehtävästä. Saelan on Metsä Groupin konsernipalvelujohtoryhmän jäsen ja raportoi pääjohtaja Ilkka Hämälälle.

Metsä Groupin viestinnästä vuodesta 2015 vastannut Juha Laine on 1.5.2023 alkaen nimitetty Metsä Groupin puunhankinnan ja metsäpalvelujen eli Metsä Forestin markkinointi- ja viestintäjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Uudessa tehtävässään hän raportoi Metsä Groupin metsäjohtaja Juha Jumppaselle.

Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

Katariina Saelan, Director, Communications, puh. 040 829 9455

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 500 henkilöä kaikkiaan noin 30 maassa. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on yli 90 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.