Euroopan komissio on lopettanut havusellutoimialan kilpailuoikeustutkinnan 15.6.2023

Metsä Group tiedotti 12.10.2021 Euroopan komission aloittaneen tarkastuksen Metsäliitto Osuuskunnan tytäryhtiöön Metsä Fibreen liittyen osana laajempaa kilpailuoikeudellista tarkastusta sellutoimialalla.

Komissio on 15.6.2023 ilmoittanut tutkinnan päättämisestä arvioituaan, että tutkimuksen jatkamiselle ei ole perusteita.

Miika Arola, lakiasiainjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4205

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 500 henkilöä kaikkiaan noin 30 maassa. Edistämme monimuotoista, yhdenvertaista ja mukaan ottavaa kulttuuria. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on yli 90 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare